2018/2019

------------------

KIERMASZ KSIĄŻEK

 

 

     Pani Kinga Radzewicz serdecznie zaprasza, do biblioteki szkolnej, na kiermasz książek, kolorowanek, łamigłówek. Książki można nabyć w cenie 3, 5 i 7 zł.

 

KONKURS DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH „ZAWÓD MOICH MARZEŃ”

 

Konkurs skierowany jest do uczniów w dwóch grupach wiekowych:

  • uczniowie klas II-III - wykonanie pracy plastycznej w formie plakatu, 
  • uczniowie klas IV – VIII  wykonanie prezentacji  multimedialnej w programie PowerPoint                        Szczegóły konkursu zawarte są w regulaminie

     

Regulmin kionkursu do pobrania

LEKKI TORNISTER

 

LIST RZECZNIKA PRAW DZIECKA

 

 

 

 

       Od 22 października w naszej szkole rusza rekrutacja do projektu pn. „Szkoła nowych możliwości – podniesienie jakości oferty edukacyjnej w Szkole Podstawowej nr 5 i Szkole Podstawowej nr 11 w Tychach”, którego organizatorem jest Gmina Miasta Tychy.

INFORMACJA O REKRUTACJI DO PROJEKTU

„SZKOŁA NOWYCH MOŻLIWOŚCI – PODNIESIENIE JAKOŚCI OFERTY EDUKACYJNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 I SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W TYCHACH” projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, poddziałanie 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs.

Zgodnie z zapisami Regulaminu rekrutacji do projektu pn. „Szkoła nowych możliwości – podniesienie jakości oferty edukacyjnej w Szkole Podstawowej nr 5 i Szkole Podstawowej nr 11 w Tychach”, realizator Projektu, tj. Gmina Miasta Tychy, al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy, informuje, iż od dnia 22 października 2018 roku do dnia 8 listopada 2018 roku trwa rekrutacja do Projektu. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi dokumentami rekrutacyjnymi.
Szczegóły u koordynatora szkolnego projektu (tel. 32 227 34 64 lub).
Termin składania dokumentów rekrutacyjnych – od 22 października 2018 roku do 8 listopada 2018 r.
Miejsce składania dokumentów rekrutacyjnych:
1. Sekretariat Szkoły Podstawowej nr 11 IM. Marii Curie - Skłodowskiej w Tychach, ul. Skłodowskiej 4, 43-100 Tychy
lub
2. Biuro projektu (Urząd Miasta Tychy, al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy, Wydział Rozwoju Miasta i Funduszy Europejskich, IX piętro, pokój 906),
 

Dokumenty związane z projektem:

SZKOŁA NA SPORTOWO – BUDOWA BIEŻNI I SKOCZNI NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 11 WYGRYWA – DZIĘKUJEMY!!! ;)

          4 października zostały opublikowane wyniki głosowania w ramach Budżetu Partycypacyjnego na 2019 rok. Okazało się że odnieśliśmy kolejny bardzo duży sukces w historii Budżetu Partycypacyjnego.

Dzięki pomocy Państwa, mieszkańców osiedla C, wygraliśmy głosowanie w zgłoszonym projekcie Szkoła na Sportowo. W imieniu całej Rady Pedagogicznej, społeczności szkolnej oraz Dzieci bardzo pięknie dziękujemy Wam wszystkim za wsparcie.

Szczególnie w tym miejscu dziękujemy Wam wszystkim którzy oddali na nasz projekt głos. Równie serdeczne podziękowania należą się Pani Ewelina Majewska – Howis, projektodawczyni tego przedsięwzięcia. Jeszcze raz pięknie dziękujemy – cała społeczność szkolna JEDENASTKI.

WSZYSCY WYGRALIŚMY WSPÓLNĄ SPRAWĘ, DZIĘKUJEMY

 

 

SZKOŁA NOWYCH MOŻLIWOŚCI – PODNIESIENIE JAKOŚCI OFERTY EDUKACYJNEJ w Szkole Podstawowej nr 5 i Szkole Podstawowej nr 11 w Tychach

          Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, osi priorytetowej XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, działania 11.1. Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, poddziałania 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs

Głównym celem projektu jest podniesienie atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej w Szkole Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi i Szkole Podstawowej nr 11 w Tychach. Projekt zakłada wsparcie uczniów w zakresie kształtowania i rozwijania kluczowych kompetencji, niezbędnych na rynku pracy, stworzenie warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu, doposażenie placówek w sprzęt TIK i pomoce dydaktyczne, a także podniesienie kwalifikacji i kompetencji nauczycieli poprzez udział w kursach i szkoleniach.

W efekcie 383 uczniów ze szkół objętych wsparciem będzie miało możliwość uczestniczenia w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki, przyrody i kołach zainteresowań. Szczególnie uzdolnieni uczniowie będą mogli poszerzać swoje zainteresowania na zajęciach rozwijających kompetencje językowe, matematyczne, przedsiębiorczość oraz umiejętność uczenia się. Jako innowację wprowadza się w obu szkołach nauczanie przedmiotów przyrodniczych w oparciu o metodę eksperymentu. Celem tych zajęć będzie zmiana roli ucznia z biernego słuchacza w aktywnego badacza poprzez przeprowadzanie eksp

 

erymentów, pokazów i doświadczeń.

Realizacja projektu przyczyni się do niwelowania barier edukacyjnych i społecznych uczniów oraz zmniejszenia dysproporcji rozwojowych. Zakłada się też aktywną współpracę nauczycieli i rodziców, m.in. poprzez wymianę doświadczeń związanych z efektami pracy w ramach dodatkowych zajęć.

Termin realizacji – 2018-2020
Wartość całkow

 

ita – 360 354,50 PLN

Kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej – 324 319,05 PLN

SZANOWNI RODZICE

        Należność za zniszczone podręczniki należy wpłacać na konto dochodowe szkoły W tytule przelewu NALEŻY wpisać: "zwrot za podręcznik zniszczony imię i nazwisko dziecka, klasa"    nr konta: 63 1240 1330 1111 0010 6084 4872  Szkoła Podstawowa nr 11 w Tychach

POTWIERDZENIE PRZELEWU NALEŻY DOSTARCZYĆ DO BIBLIOTEKI!


TYTUŁ PODRĘCZNIKA, kwota w złotych
klasa 1
Nowi tropiciele (każda część) 9,90
Explore Treetops 1 24,75
klasa 2
Nasza szkoła (każda część) 4,21
Young Treetops. Class Book 2 24,75
klasa 3
Nasza szkoła (każda część) 2,35
Young Treetops. Class Book 3 24,75

KLASA 4
Język polski. Między nami 21,90
Matematyka 21,90
Historia. Wczoraj i dziś 21,20
Tajemnice przyrody 21,20
Lekcja muzyki 7,00
Plastyka. Do dzieła! 7,00
Technika. Jak to działa? 9,40
Informatyka. Lubię to! 8,00
Oxford STEPS PLUS 21,00
KLASA 5
Język polski. Między nami 21,90
Matematyka 21,90
Historia. Wczoraj i dziś 21,20
Tajemnice przyrody 21,20
I gra muzyka 7,00
Plastyka. Do dzieła! 7,00
Technika. Jak to działa? 9,40
Lubię to! 8,00
j. angielski 21,00
KLASA 6
Język polski. Między nami 21,90
Matematyka 21,90
Historia. Wczoraj i dziś 21,20
Tajemnice przyrody 21,20
I gra muzyka 7,00
Plastyka. Do dzieła! 7,00
Technika. Jak to działa? 9,40
Lubię to! 8,00
j. angielski 21,00
KLASA 7
Język polski. Między nami 25,00
Matematyka 25,20
Biologia 25,00
Chemia 25,00
Fizyka 23,00
Geografia 25,00
Historia. Wczoraj i dziś 24,50
Informatyka. Lubię to! 10,00
Lekcja muzyki 9,00
Plastyka. Do dzieła! 9,00
j. angielski – English Class A2+ 23,40
j. niemiecki – Magnet Smart 23,40
j. rosyjski – Echo 7 25,74

 

BOISKO WELOFUNKCYJNE

 

      Z dniem 11.05.2018 r. na terenie szkoły został‚o udostępnione boisko wielofunkcyjne pozyskane z budżetu partycypacyjnego dla naszych uczniów i mieszkańców osiedla.
Stanowi one nasze wspólne dobro, dlatego serdecznie prosimy, aby o nie należycie dbać i szanować."

Informacja p. dyr. Marzena Nogaj

RODZICU! OBSERWUJ-DIAGNOZUJ-POMAGAJ

        "Rodzicu! Jeśli Cię coś niepokoi w rozwoju Twojego dziecka porozmawiaj z wychowawcą, pedagogiem szkolnym, zgłoś się do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tychach w celu zdiagnozowania dziecka.
Właściwe zdiagnozowanie i wczesne wykrycie dysfunkcji rozwojowych poprawią szanse edukacyjne Twojego dziecka i pozwolą zaplanować odpowiednią pomoc w przedszkolu lub szkole."

Więcej szczegółów na: www.oswiata.tychy.pl/kampania-obserwuj-diagnozuj-pomagaj i stronie internetowej szkoły w zakładce RODZICU! OBSERWUJ-DIAGNOZUJ-POMAGAJ

 

KAMPANIA MIEJSKA DLACZEGO?

 

 


        24 stycznia ruszyła Miejska Kampania "Dlaczego?- porozmawiajmy o uczuciach". Szczegóły na jej temat znajdziecie Państwo na  stronie: http://dlaczego.ppptychy.pl/ oraz w  zakładce Programy i akcje -> Kampania DLACZEGO?

SZANOWNI PAŃSTWO


          W związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się zagrożeń w Internecie MY MAUCZYCIELE zwracamy się z prośbą DO PAŃSTWA – RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje.

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.
Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków
w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową. W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji  u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły. 

Informacje dotyczące zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych.


RODZICU
• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.
• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji
z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.
• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.
• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.
• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.
• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.
• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.
• Pamiętaj, że istnieją mini gry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.
• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.
Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

Gdzie można uzyskać pomoc

       W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów). Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).

        Nie zapominajmy, że problemy dzieci i młodzieży, mimo że dla nas dorosłych wydają się błahe i nieistotne, dla nich mogą być bardzo poważne, niekiedy wydają się być sytuacją bez wyjścia.