2017/2018

 

ŚWIAT W KOLORACH

 

           Wolontariat wraca po feriach z podwójną mocą na pomoc innym. Zapraszamy wszystkich do włączenia się w akcję „Świat w kolorach”. Tym razem chcemy skupić na świetlicach środowiskowych. 
Co to za miejsca? „To specjalistyczne placówki wsparcia dziennego dla dzieci pochodzących m. in. z rodzin niewydolnych wychowawczo, dotkniętych bezrobociem, uzależnieniami, ubogich i z innymi problemami” – to miejsca, w których wiele dzieci przebywa po lekcjach, spędzają tam swój wolny czas, odrabiają lekcję i mają zapewnioną pomoc ze strony opiekunów.
Czego potrzebują? Przybory szkolne, materiały plastyczne, gry- to rzeczy, które najszybciej kończą się w takich ośrodkach, a praca i rozwój z dziećmi to jedno z zadań świetlic.
Rzeczy będzie można przynosić do p. Magdy Salwerowicz i wolontariuszy do 15 marca.

                                                                                               Pomóż i Ty!


Informacja p. Magdalena Salwerowicz

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

 

Rekolekcje wielkopostne odbędą się w dniach od 21-23 lutego 2018 r.

według następującego harmonogramu:

klasy VII  godz. 9.30

klasy IV-VI godz. 11.00

klasy I-III godz. 12.30

 

 

WOLONTARIAT I RADOSNE ŚWIĘTA W SZPITALU WOJEWÓDZKIM


         Wolontariusze już za miesiąc ruszają na świąteczną akcją do chorych, chcemy aby i oni mieli choć namiastkę radości podczas zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Jednak nie chcemy iść z pustymi rękami, mamy pomysł liczymy na waszą pomoc i włączenie się.
Będziemy posiadać bardzo dużo drewnianych szpatułek, z których można stworzyć piękne i pomysłowe rzeczy. Wystarczy chęć, dobry pomysł, papier, mazaki czy klej. Nasze prace chcemy przekazać chorym, tym razem w Szpitalu Wojewódzkim w Tychach - włącza się z nami w akcję kapelan tyskiego szpitala.

Stwórzmy uśmiech na twarzy chorych w te święta!

Każdy kto spotka Wolontariusza lub p. Magdę w szkole może otrzymać 10 drewnianych szpatułek i kartkę z przykładowymi pracami- jak te na zdjęciach. Jednak aby patyczki nie były rozdawane do zabawy lub zniszczenia dana osoba zostanie zapisana przez Wolontariuszy.
Jednym słowem zabranie szpatułek = przynoszę zrobioną rzecz na akcję.
Szpatułki rozdajemy od 20 listopada, a prace zbieramy do 18 grudnia. Pomóż i Ty!

 

 

 

Wolontariusze z p. Magdą Salwerowicz

RELACJA Z BUDOWY BOISKA WIELOFUNKCYJNEGO

        W końcu po wielu tygodniach, boisko zaczyna powstawać. Jeszcze raz dziękujemy wszystkim Przyjaciołom JEDENASTKI że wspierali nas i towarzyszyli w tych trudnych wrześniowych oraz październikowych chwilach, gdy ważyły się losy boiska.

Będziemy bacznie obserwować budowę i to, co się na niej dzieje. Trzymamy rękę na pulsie i jesteśmy bardzo szczęśliwi.

 

Informacja i zdjęcie: Pan Adam Gołąb

Szanowni Państwo!


      Od 26 października do 12 grudnia 2017 r. będą trwały prace budowlane związane z powstaniem wielofunkcyjnego boiska czyl NASZEJ WSPÓLNEJ  STREFY SPORTU przy SP-11.

Jeszcze raz DZIĘKUJEMY a za niedogodności w tym czasie - przepraszamy.

 


    
12.09.

WAŻNA INFORMACJA O ZMIANIE ADRESU MAILOWEGO SZKOŁY

         Od wczoraj został zmieniony adres  e-mail szkoły. Obecnie obowiązujący kontakt to: sp11@oswiata.tychy.pl

Wszelkie sprawy i informacje od dnia dzisiejszego prosimy kierować na powyższy adres poczty elektronicznej.

SZANOWNI PAŃSTWO


          W związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się zagrożeń w Internecie MY MAUCZYCIELE zwracamy się z prośbą DO PAŃSTWA – RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje.

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.
Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków
w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową. W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji  u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły. 

Informacje dotyczące zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych.


RODZICU
• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.
• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji
z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.
• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.
• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.
• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.
• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.
• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.
• Pamiętaj, że istnieją mini gry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.
• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.
Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

Gdzie można uzyskać pomoc

       W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów). Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).

        Nie zapominajmy, że problemy dzieci i młodzieży, mimo że dla nas dorosłych wydają się błahe i nieistotne, dla nich mogą być bardzo poważne, niekiedy wydają się być sytuacją bez wyjścia.